Handelsbetingelser for Hedenhus.dk webbutik
Nedenstående generelle salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle bestillinger på Hedenhus.dk, medmindre anden aftale er indgået mellem dig som kunde og Hedenhus.dk og skal accepteres af dig for du kan afgive en ordre på Hedenhus.dk, du skal acceptere disse betingelsen på kasse siden umiddelbart for du betaler for din ordre.
Du handler med
Hedenhus ApS
CVR-nr. 41133791
Gravene 22
7860 Spøttrup
E-mail kontakt@hedenhus.dk
Telefon +45 50286663
Priser
Priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. 25% moms (ekskl. fragt). Alle priser er dagspriser.
Betaling
Du kan betale sikkert med dit betalingskort online. Vi modtager Dankort, VISA/Dankort og Mastercard. Beløbet reserveres på dit betalingskort, men hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke nogen former for kortgebyrer heller ikke på firmakort.
Du kan også betale via bankoverførsel. Ved denne betalingsform er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Vi tilbyder desuden betaling via Viabill hvor du køber nu men betaler senere i aftalte rater. Viabill’s betingelser gælder når du vælger dem som betalingsform, og du skal være opmærksom på at der kan forekomme gebyrer fra Viabill f.eks. ved for sen betaling af rater. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Vi tager ingen gebyrer for betaling med Viabill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Når din bestilling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse på mail, der bekræfter dit køb og viser den samlede købspris.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort VISA, Mastercard og VISA electron, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
- vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
- indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Rabatkoder
Vi udsteder i nogle tilfælde rabatkoder, der enten giver en procentuel rabat eller en rabat i kroner. Der kan maksimalt bruges en (1) rabatkode pr. køb. Ved forsøg på at omgå dette vil systemet annullere ordren. Der gives ikke rabat på fragten med mindre andet er angivet.
Din sikkerhed er vigtig for os
Efter gældende regler for kreditkortbetalinger på internettet, hæver vi først beløbet på din konto når din ordre afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du, ved ordreafgivelsen, selv har godkendt. Ønsker du at tilføje ekstra varer til din ordre, vil du modtage et nyt betalingslink.
Kreditkortbetaling håndteres af vores betalingspartner QuickPay for at garantere hurtig og sikker betaling. Al kommunikation foregår krypteret via en Nets-godkendt sikker forbindelse. Vi gemmer på intet tidspunkt dine kortoplysninger. Oplysningerne er ikke tilgængelige for os, da kortoplysningerne bliver sendt krypteret mellem dig, Nets og dit pengeinstitut. Som kryptering anvendes den godkendte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Krypteringen giver meget stor sikkerhed og betyder at dine indtastede kortoplysninger kodes og sendes med et sikkerhedscertifikat direkte til Nets.
Produktinformation
På Hedenhus.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til kontakt@hedenhus.dk.
Levering
Vi tilbyder levering med DAO, GLS samt muligheden for selv at afhente din ordre på vores lager i Spøttrup.
Ved køb for over 400,- kr., og for varer der vejer under 20 kg. tilbyder vi gratis levering til pakkeshop i Danmark.
Valgmulighederne er følgende:
DAO PakkeShop
Køb fra – til | Pris |
0 – 400 kr. | 39,- kr |
Over 400 kr. og under 15 kg. | 0,- kr. |
Bemærk at det i tilfælde af at den valgte pakkeshop er fyldt sender DAO i stedet pakken til en anden pakkeshop.
GLS PakkeShop
Køb fra – til | Pris |
0 – 400 kr. | 49,- kr |
Over 400 kr. | 10,- kr. |
Bemærk at det i tilfælde af at den valgte pakkeshop er fyldt sender GLS i stedet pakken til en anden pakkeshop.
GLS – Levering til privatadresse eller erhvervsadresse – Deposit service, pakken stilles uden kvittering. Bemærk, det er på egen risiko, hvis du vælger at varen må stilles.
Køb fra – til | Pris |
0 – 400 kr. | 59,- kr |
Over 400 kr. | 15,- kr. |
Bemærk at pakker til privat og erhverv sendes som deposit service, hvilket betyder at de stilles uden kvittering. Bemærk, det er på egen risiko, hvis du vælger at varen må stilles.
Alle fragtpriser er angivet inklusiv moms.
For levering tillægges et beløb til dækning af forsendelse, beløbet beregnes efter totalkøb og vises i indkøbskurven. Køber du produkter for over 400,- kr. kan du få gratis leveret til en GLS Pakkeshop i Danmark.
Har du særlige ønsker til levering, så kontakt os på kontakt@hedenhus.dk eller +45 50286663 hverdage mellem 10-12.
Leveringstid
Vi ekspederer din ordre hurtigst muligt og leverer normalt indenfor 1-2 hverdage på lagervarer. På hverdage pakker og sender vi normalt alle bestillinger der kommer inden kl. 13:00 Meget store ordrer eller ordrer med special bestillinger undtaget.
Manglende afhentning i pakkeshop
Hvis du bestiller til en GLS Pakkeshop har du 7 dage til at hente din pakke, hvis du ikke henter din pakke indenfor 7 dage vil pakken blive sendt retur til os. Vi modregner de reelle returneringsomkostninger som GLS opkræver af os ved returneringen og som vil blive fratrukket før beløbet for købet tilbageføres.
Risikoen for varen
Risikoen for varer købt på Hedenhus.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Skade på pakken
Er pakken synligt beskadiget bedes du nægte at modtage pakken før du har tjekket indholdet.
Skade på indhold
Er indholdet i pakken beskadiget bedes du reklamere over det til os på hurtigst muligt på kontakt@hedenhus.dk og helst inden 5 hverdage.
Du bedes i din anmeldelse inkludere billeder af både pakken samt det beskadigede indhold.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at kontakte os på +45 50286663 eller kontakt@hedenhus.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er
egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Fortrydelsesblanket
Ved fortrydelse kan du også hente, udfylde og medsende vores fortrydelsesblanket som du kan hente her.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Læs eventuelt mere om returnering og dine rettigheder hos forbrug.dk. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Ordren skal sendes til:
Hedenhus ApS
Gravene 22
7860 Spøttrup
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Det anbefales ikke at returnere glas og flasker med normal post.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Hedenhus ApS
Gravene 22
7860 Spøttrup
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Det anbefales ikke at returnere glas og flasker med normal post.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Hedenhus ApS
Gravene 22
7860 Spøttrup
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Ombytning
Vi bytter ikke varer, men refunderer købsbeløb som beskrevet tidligere.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Derudover videregiver vi personoplysninger samt ordre detaljer til E-mærket til brug for at tjekke vores ordrebehandling samt give kunder mulighed for at give os anmeldelser.
Personoplysningerne registreres hos Hedenhus ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på hedenhus.dk er Hedenhus ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@hedenhus.dk
Der bruges cookies på hjemmesiden til at gøre din bruger oplevelse af Hedenhus.dk bedre samt til analyse af blandt andet hjemmesidens trafik.
Kundeklubben
Vi har en kundeklub der er gratis at blive medlem af og hvor du kan optjene points og rabatter ved hvert køb. Det er ikke et krav du skal være medlem af kundeklubben for at købe i vores webshop. Det er heller ikke et krav at du skal købe for at være medlem af kundeklubben.
Læs betingelserne for kundeklubben her
Copyright
Produktnavne, logoer mv. er registrerede varemærker tilhørende de respektive rettighedshavere.
Kopiering af produkter, tekster og billeder fra Hedenhus.dk til erhvervsmæssigt og/eller kommercielt brug tillades ikke uden forudgående aftale.
Forbehold
Hedenhus.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for dette website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kontakt@hedenhus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@hedenhus.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.08.2024
Standardfortrydelsesformular
Ved fortrydelse skal du hente, udfylde og medsende vores fortrydelsesblanket som du kan hente her