Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Hedenhus.dk webbutik

Nedenstående generelle salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle bestillinger på Hedenhus.dk, medmindre anden skriftlig aftale er indgået mellem dig som kunde og Hedenhus.dk og skal accepteres af dig for du kan afgive en ordre på Hedenhus.dk, du skal acceptere på kasse siden umiddelbart for du betaler for din ordre.

Du handler med
Hedenhus.dk - en del af DP Web v/Dan Philip Bertel
Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr. 20185406
Heden 25
7860 Spøttrup
E-mail kontakt@hedenhus.dk
Telefon +45 50286663

Priser
Priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. 25% moms (ekskl. fragt). Alle priser er dagspriser.

Betaling
Du kan betale sikkert med dit betalingskort online. Vi modtager Dankort og VISA/Dankort. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.

Der kan også betales med EAN, betalingsbetingelse med EAN er 30 dage netto, der tillægges et gebyr på 50,00 kr. for EAN betalinger. Ved for sen betaling tillægges der 2% i rente umiddelbart efter forfalden betalingsdato, derefter 2% i rente per påbegyndt måned samt rykkergebyr på 50,00 kr. ekskl. moms per rykker.

Når din bestilling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse på mail, der bekræfter dit køb og viser den samlede købspris.

Administrationsgebyr
For ordrer på 40,- kr. eller derunder tillægges der et administrationsgebyr på 25,00 kr. (20,00 kr. ekskl. moms.).

Din sikkerhed er vigtig for os
Efter gældende regler for kreditkortbetalinger på internettet, hæver vi først beløbet på din konto når din ordre afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du, ved ordreafgivelsen, selv har godkendt. Ønsker du at tilføje ekstra varer til din ordre, vil du modtage et nyt betalingslink.

Kreditkortbetaling håndteres af vores betalingspartner QuickPay for at garantere hurtig og sikker betaling. Al kommunikation foregår krypteret via en Nets-godkendt sikker forbindelse. Vi gemmer på intet tidspunkt dine kortoplysninger. Oplysningerne er ikke tilgængelige for os, da kortoplysningerne bliver sendt krypteret mellem dig, Nets og dit pengeinstitut. Som kryptering anvendes den godkendte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Krypteringen giver meget stor sikkerhed og betyder at dine indtastede kortoplysninger kodes og sendes med et sikkerhedscertifikat direkte til Nets.

Produktinformation
På Hedenhus.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til kontakt@hedenhus.dk.

Levering
Vi tilbyder levering med GLS samt muligheden for selv at afhente din ordre på vores lager i Spøttrup. Vi har 3 valgmuligheder med GLS som er følgende:

GLS PakkeShop - som er gratis ved køb for over 200 kr.

0-1 kg. 1-5 kg. 5-10 kg. 10-15 kg. 15-20 kg.
25,- kr. 35,- kr. 45,- kr. 55,- kr. 65,- kr.

GLS - Levering til privatadresse

0-1 kg. 1-5 kg. 5-10 kg. 10-15 kg. 15-20 kg.
60,- kr. 70,- kr. 80,- kr. 125,- kr. 180,- kr.

GLS - Levering til erhvervsadresse
Der kan leveres til en erhvervsadresse men det kræver at der er nogen på adressen, kan GLS ikke aflevere på adressen sendes pakken til pakkeshop og de kræver et gebyr for dette. Dette gebyr fra GLS efterfaktureres til dig.

0-1 kg. 1-5 kg. 5-10 kg. 10-15 kg. 15-20 kg. 20-25 kg. 25-30 kg.
45,- kr. 55,- kr. 70,- kr. 110,- kr. 130,- kr. 150,- kr. 180,- kr.

Alle fragtpriser er angivet inklusiv moms.

For levering tillægges et beløb til dækning af forsendelse, beløbet beregnes efter vægt og vises i indkøbskurven. Køber du for over 200,- kr. kan du få gratis leveret til en GLS Pakkeshop.

Har du særlige ønsker til levering, så kontakt os på +45 50286663 eller kontakt@hedenhus.dk

Leveringstid
Vi ekspederer din ordre hurtigst muligt og leverer normalt indenfor 1-2 hverdage på lagervarer.

Risikoen for varen
Risikoen for varer købt på Hedenhus.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Skade på pakken
Er pakken synligt beskadiget skal du nægte at modtage pakken før du har tjekket indholdet.

Skade på indhold
Er indholdet i pakken beskadiget skal du melde det til os via e-mail senest 3 hverdage efter du har fået udleveret pakken. Du skal i din anmeldelse inkludere billeder af både pakken samt det beskadigede indhold.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på +45 50286663 eller kontakt@hedenhus.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er
købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er
egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Fortrydelsesblanket
Ved fortrydelse skal du hente, udfylde og medsende vores fortrydelsesblanket som du kan hente her.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Læs eventuelt mere om returnering og dine rettigheder hos forbrug.dk. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Det anbefales ikke at returnere glas og flasker med normal post.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Hedenhus.dk
Heden 25
7860 Spøttrup

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Det anbefales ikke at returnere glas og flasker med normal post.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Hedenhus.dk
Heden 25
7860 Spøttrup

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Derudover videregiver vi personoplysninger samt ordre detaljer til E-mærket til brug for at tjekke vores ordrebehandling samt give kunder mulighed for at give os anmeldelser.

Personoplysningerne registreres hos DP Web og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på hedenhus.dk er DP Web.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@hedenhus.dk

Der bruges cookies på hjemmesiden til at gøre din bruger oplevelse af Hedenhus.dk bedre samt til analyse af blandt andet hjemmesidens trafik.

Copyright
Produktnavne, logoer mv. er registrerede varemærker tilhørende de respektive rettighedshavere.

Kopiering af produkter, tekster og billeder fra Hedenhus.dk til erhvervsmæssigt og/eller kommercielt brug tillades ikke uden forudgående aftale.

Forbehold
Hedenhus.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for dette website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Oplysning om klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kontakt@hedenhus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@hedenhus.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.10.2018

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: Hedenhus.dk
Heden 25
7860 Spøttrup
E-mail: kontakt@hedenhus.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)